Main menu

Pages

English Phonics Long And Short Vowels



Tento balík obsahuje zoznamy krátkych a dlhých samohlások, ktoré deťom pomôžu spoznať anglickú foniku. Žiaci si budú môcť zdokonaliť svoje čitateľské schopnosti. To im pomôže plynulo čítať.

Aby deti mohli úspešne čítať anglicky, musia sa naučiť premieňať slová, ktoré vidia v texte, na zvuky, a musia im porozumieť. Je dôležité, aby sa deti naučili vzťahy medzi písmenami, pretože angličtina na vyjadrenie zvukov používa písmená v abecede.

Spoločnosť Phonics učí tieto informácie, aby pomohla deťom naučiť sa čítať. Deti sa učia zvuky, ktoré vydávajú jednotlivé písmená, a ako zmena poradia písmen mení význam slova. Ak napríklad nedávame pozor na radenie podľa písmen, slová ako „pes“ a „pat“ môžu byť nesprávne prečítané ako „boh“ a „klepnúť“.

Ako už bolo spomenuté, fonetická výučba by mala byť integrovaná do výučby slovnej zásoby, pretože konečným cieľom je pomôcť deťom pochopiť, čo z textu „zneli“. To sa dá dosiahnuť tak, že sa najskôr zavedú slová (napr. Mačka, klobúk, potkan, tuk) pomocou viaczmyslových aktivít a príbehov.

Slovník poskytuje kontext na zdôraznenie cieľových vzťahov medzi písmenom a zvukom (všetky slová vo vyššie uvedenom príklade obsahujú rýmovú rodinu „at“), zatiaľ čo príbehy pomáhajú deťom pochopiť, ako sa tieto slová používajú.

Ďalej by mali učitelia nabádať deti, aby cieľové slová vyslovili nahlas. To sa dá dosiahnuť vložením slov do spevov, riekaniek alebo hier.

U štvorročných detí sa učitelia môžu sústrediť na riekankové rodiny a nástupy slov. Napríklad učitelia môžu povedať „mačka, c-at, mačka“ na zvýraznenie začiatku ca rým „na“ pre slovo „mačka“ a potom vyzvať deti, aby spojili začiatok ca rým „at“ na vytvorenie slovo „mačka“.

Pre päťročné deti môžu učitelia pridať vizuálne podnety, ktoré ukážu, ako rozdeliť slovo na jeho začiatok a rým (napr. Cat = c + at).

S týmto základom fonologického vedomia bude pre deti oveľa jednoduchšie spájať zvuky s písmenami.

Samples from the Worksheet



 Učitelia to môžu robiť tak, že povzbudzujú deti, aby sa naučené fonetické zručnosti naučili v slovách, s ktorými sa stretávajú, v príbehoch a riekankách. Napríklad pri rozprávaní môžu učitelia s deťmi počítať počet slabík v cieľových slovách a tiež ich vyzvať, aby si mysleli, či kľúčové slová obsahujú nástupy, rýmové rodiny a písmená, ktoré sa už predtým naučili.



Cieľom našej webovej stránky je poskytnúť učiteľom a študentom anglického jazyka všetky potrebné materiály, ktoré im pomôžu zvládnuť a zdokonaliť sa v angličtine, pomôcť ich žiakom zvládnuť všetky požadované zručnosti.

Nájdete pracovné listy anglického jazyka ESL pre domáce vzdelávanie, online precvičovanie, diaľkové štúdium a kurzy angličtiny.

Comments